سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات اپراتور ایرانسل در شرایط اضطرار

گر مشترک سیم کارت های اعتباری باشید، قطعا تجربه ناخوشایند قطعی تماس به خاطر نداشتن شارژ را داشته اید. تمام شدن شارژ یا اینترنت همراه در شرایطی که نباید، حتما مشکلاتی را برای افراد ایجاد خواهد کرد، خصوصا در شرایط اضطراری که افراد نیاز به کمک داشته و باید تماس فوری برقرار کنند.

یکی از مهمترین دلایل استقبال سیم کارت های اعتباری، مدیریت مالی هزینه های این بخش می باشد. البته بعضی وقت ها این مزیت مهم باعث بروز دردسرهایی نیز می شود، مثلا یک تماس مهم تلفنی به خاطر تمام شدن شارژ ناگهان قطع می گردد و شما نه تنها مجبور به شارژ دوباره سیم کارتتان هستید بلکه باید بعد از تماس مجدد، عذرخواهی نیز بکنید. حال تصور کنید وقت کافی برای شارژ مجدد نیز ندارید، قطعا این شرایط بسیار دلهره آور خواهد بود. نداشتن شارژ کافی برای تماس در زمان های اضطراری مانند تصادف، آتش سوزی و ... علاوه بر ایجاد استرس و فشار می تواند باعث بروز خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری نیز گردد.

با توجه به این که شرایط اضطراری همیشه ناگهانی اتفاق می افتد و تقریبا کسی نمی تواند شرایط خاص را پیش بینی کند، لازم است اپراتورهای فعال در کشور به یاری کاربران خود آمده و آنها را در این شرایط حمایت کنند. به همین خاطر اپراتورهای تلفن همراه در کشور سرویس ها و خدمات خاصی را پیش بینی کرده اند که در شرایط اضطراری قابل استفاده بوده و لازم است کلیه کاربران سیم کارت های اعتباری به آن آگاهی داشته باشند و در شرایط خاص از آن استفاده نمایند. 

 

خدمات اضطراری اپراتور ایرانسل

 

اپراتورهای مختلف فعال در کشور برای شرایط اضطراری خدماتی به نام "شارژ اضطراری"و "اینترنت اضطراری" رافراهم نموده اند که کاربران می توانند با گرفتن یک کد دستوری خاص و یا با ورود به اپلیکیشن مدیریت سیم کارت آن را فعال سازند. در این سرویس نیاز به پرداخت آنی هزینه نبوده کاربران می توانند به سرعت از سرویس اضطراری استفاده کنند.

نحوه فعال سازی این خدمات برای اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

 

سرویس امداد رسان ایرانسل

مشترکین اعتباری سیم کارت ایرانسل برای بهره مندی از"شارژ اضطراری" و"اینترنت اضطراری" سرویس امداد رسان در اپلیکیشن ایرانسل من، صفحه اصلی ، اینترنت اضطراری و یا شارژ اضطراری را انتخاب نمایند.

 

سرویس میزبان تماس و میزبان پیامک ایرانسل

این سرویس برای تماس های اضطراری مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل با دوستان و آشنایان طراحی شده است و افراد می توانند در مواقعی که امکان پرداخت هزینه تماس را ندارند، از این سرویس استفاده کنند. این سرویس که برای پیامک هم فعال میباشد، فردی که با او تماس گرفته می شود، هزینه برقراری ارتباط را تقبل می نماید. در این سرویس مخاطب تماس ابتدا به یک سیستم گویا وصل شده و در صورت قبول هزینه تماس، ارتباط شما با او برقرار می شود.

 

سرویس با من تماس بگیرید ایرانسل

این سرویس هم یکی دیگر از خدمات ایرانسل برای مشترکینی است که به خاطر عدم موجودی در کارت بانکی و یا همراه نداشتن پول نمی توانند سیم کارت اعتباری خود را شارژ کنند. این مشترکین می توانند با ارسال پیامکی رایگان به هر مشترک ایرانسلی از او درخواست تماس نمایند.

سرویس " لطفا با من تماس بگیرید" فقط مختص به مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل می باشد و سایر اپراتورها این خدمت را ارائه نمی دهند.

 

سیستم گفتگوی ناهمگام یا سیستم Poc

سیستم گفتگوی ناهمگام یا PoC (Push to talk over cellular) امکانی است که مشترکین می توانند با فشار دادن و نگه داشتن یک دکمه، مستقیم با هم مکالمه صوتی و حتی چند رسانه ای (عکس، پیام و ویدئو) برقرار نمایند. این سیستم در مواقع اضطراری که اطلاع رسانی و مدیریت تماس حیاتی است، با دکمه ( Push to talk) برقراری تماس را امکان پذیر می سازد. گیرنده تماس نیز بدون نیاز به پاسخگویی ارتباط فعال و مستمری را خواهد داشت.

استفاده از این سرویس برای تماس های فرد به فرد و گروه به گروه امکان پذیر بوده و در مراکزی مانند بیمارستان ها، آتش نشانی، مراکز مدیریت بحران و ... پرکاربرد است. این سیستم که با استفاده از تجهیزات اختصاصی (دستگاههای بی سیم) و اپلیکیشن موبایل برقرار می گردد، از امنیت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاملا برای ارتباطات حساس سازمانی مناسب می باشد.

 

سرویس تماس اضطراری

 

به دلیل سهولت حفظ کردن شماره های کوتاه و رند، شماره تماس های امدادی در سراسر دنیا معمولا سه رقمی انتخاب می شوند تا افراد در شرایط بحرانی نیز به آسانی با آنها تماس بگیرند. ولی با وجود همه تمهیدات در نظر گرفته، میتوان شرایطی را در نظر گرفت که فرد حادثه دیده بنا به هر دلیلی به گوشی خود دسترسی نداشته باشد و یا توانایی تماس گرفتن برایش مقدور نباشد، در این شرایط خاص لازم است که راهکارهای پیشرفته تری در اختیار کاربران قرار گیرد. 

در حال حاضر اتحادیه اروپا با همکاری اپراتورهای مخابراتی و مراکز امدادی در تلاش است تا سامانه ای به نام تماس اضطراری و یا (e-call) را راه اندازی نماید. در این سیستم خودروها به سنسورهایی مجهز می شوند که در زمان بروز حادثه به سامانه تماس اضطراری متصل شده و به مراکز اورژانس و دیگر مراکز امداد اطلاع رسانی می کند. این سامانه با ارسال مختصات محل تصادف به تیم های امدادی نزدیک محل حادثه، زمان و مکان دقیق حادثه را اطلاع رسانی می کند. این سرویس که با استفاده از اینترنت چیزها ( IOT ) کار می کند، در آینده می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی تصادفات جاده ای نقش اساسی ایفا کند. 

حساسیت شرایط اضطراری برای حوادث پیش بینی نشده ای مانند سیل، زلزله، طوفان و... بر کسی پوشیده نیست. سرعت اطلاع رسانی در این شرایط برای کم کردن صدمات و خسارات احتمالی قبل از وقوع حادثه می تواند بسیار کارگشا باشد. اپراتورهای مخابراتی در چنین شرایطی با رایگان کردن هزینه مکالمه و دیتا، می توانند کمک بسیار زیادی به نیروها و سازمان های امدادی داشته باشند. واکنش سریع و گسترده امدادرسانان در کنار اطلاع رسانی تخلیه، آموزش های پزشکی، اعلام هشدار اپراتورهای مخابراتی راهکاری مناسب برای کم کردن صدمات ناشی از اینگونه حوادث خواهد بود.