سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی کاتان

یک جزیره وقتی قابل سکونت می شود که افرادی به آنجا راه پیدا کنند و بتوانند که آن جزیره را قابل سکونت بکنند. در جزیره خیلی چیز ها مهم است مثل ساخت خونه و جاده و  راه آهن که بتواند این جزیره را قابل سکونت و راه ارتباطی بکند تا مردم در آنجا راحت تر زندگی کنند.

برای ساختن این چیزا قطعا دست خالی نمیشه این همه کار کرد! برای ساخت و سازهای خودتون باید اونها رو از مناطق حاصل خیز جزیره برداشت کنید.

همچنین نیازهای خودتون رو می توانید از طریق برداشت منبع! مبادله با مهاجران دیگر و یا از بنادر جزیره تامین کنید.

اولین بازیکنی که به 10 امتیاز از ترکیب جاده ها خونه ها و شهرها و برخی کارت های امتیاز برسه برنده بازی میشه.

بردگیم Catan جزو محبوب ترین و پرفروش ترین بازی جهان توی دهه ی گذشته بوده تا جایی که: بازی فکری کاتان بیش از 50 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته.

بردگیم کاتان مکانیزم ساده ای داره ولی بخاطر چیدمان متفاوت و تصادفی زمین! بازی کاتان تکرار پذیری بالایی داره که این خودش کاتان را متفاوت کرده.

ویژگی منحصر به فرد برد گیم کاتان در مقابل سایر رقبا از جمله Monopoly و Risk سالم بودن اقتصاد بازی است!

در حالی که اقتصاد سایر بازی ها عموما بر ربا، احتکار، لطمه زدن به دیگران، تولید پول از پول و تولید پول بدون کار تاکید داره،

اقتصاد و پیشرفت در این بازی بر همکاری و مشارکت، تولید منابع با کار و سرمایه گذاری، مبادله های کالا به کالا، بالا بودن ریسک احتکار احتکار کردن و یا ربا دادن؛

در واقع یه بازی فکری محبوب مبتنی بر اخلاقیات میشه کاتان. حتی میتونه بذل و بخشش به فقرا هم در این بازی انجام داد. خلاصه یعنی باید خیلی جون کند تا پول درآورد!

اینم باید بگیم که بردگیم مهاجران ( نسخه ایرانی بازی catan ) توی رسانه های جهان ترکونده و خیلی از کارآفرینان، دانشجویان و هنرمندان جهان رو طرفدار خودش کرده!

واشنگتن پست، بازی رومیزی کاتان رو یک مهارت اجتماعی ضروری بین کارآفرینان و سرمایه گذاران میدونه و  به همه ی اقتصاد دانان توصیه کرده که حداقل یه دست کاتان رو بازی کنید!

اینم باید ذکر کرد که خیلی از بازی های کامپیوتری و آنلاین مثل travian  و clash of clans برای ساختشون از همین برد گیم کاتان الهام گرفتن.

منبع: وبلاگ  چت رنگ