سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفرهای به یاد ماندنی با بسته های رومینگ همراه اول

امروزه که استفاده از تلفن های همراه ارتباط ها را سریعتر و آسان تر از قبل کرده است، ضرورت برقراری ارتباط مستمر و با کیفیت بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد و افراد تمایل دارند که در هر ساعت و مکانی بدون دغدغه با عزیزانشان در ارتباط باشند. به همین خاطر یکی از مهمترین نگرانی های مسافران سفر های خارجی، نحوه برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان داخل کشور می باشد.

برای این دغدغه مسافران راه حل های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت ترین آنها خرید سیم کارت جدید در کشور مقصد می باشد. مسافران می توانند به محض پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه ها و یا فروشگاه های معتبر موجود در سطح شهر سیم کارت کشور مقصد را تهیه کرده و سپس شماره جدید خود را به همه دوستان و آشنایان بدهند. این روش به هیچ وجه برای سفرهای تفریحی یا مسافرت های کاری چند روزه مناسب نمی باشد؛ چون خرید سیم کارت جدید نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه پروسه طولانی و خسته کننده خرید و اشتراک سیم کارت جدید با دوستان و آشنایان ؛ قطعا از لذت سفر شما می کاهد.

راهکار دیگر استفاده از خدمات رومینگ بین الملل است که از طرف شرکت ارتباطات برای همه سیم کارت های فعال شده در کشور قابل اجرا است به شرطی که کشور مقصد سفر شما با اپراتور داخلی سیم کارتتان طرف قرارداد باشد.

در حال حاضر سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول مناسب ترین و اقتصادی ترین سیم کارت برای مسافرت های خارج از کشور شناخته می شوند، زیرا از بین اپراتورهای فعال در کشور، اپراتور همراه اول دارای بیشترین پشتیبانی رومینگ بین الملل ( 112 کشور برای سیم کارت دائمی و 69 کشور برای سیم کارت اعتباری ) می باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود مشترکین سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول، ابتدا مطمئن شوند که آیا کشور مقصد آنها از کشورهای طرف قرارداد با رومینگ همراه اول می باشد یا نه؟ سپس با استفاده از یکی از روش های زیر رومینگ بین الملل را برای سیم کارت خود فعال نموده و از خدمات آن لذت ببرند:

 

·        ارسال پیامک 29 به سرشماره پیامکی 10

·        شماره گیری کد دستوری #29*10*

·        شماره گیری کد دستوری # 6*1*

 

به طور کلی روشن نمودن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در کشور خارجی طرف قرارداد هیچ هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و هزینه رومینگ بین الملل در صورت برقراری مکالمه ( حتی اگر تلفن پاسخ داده نشود) ، پیام و دیتا محاسبه می گردد.

هزینه رومینگ بین الملل اگر با تعرفه آزاد محاسبه گردد؛ معمولا رقم قابل توجهی خواهد شد؛ ولی همراه اول به عنوان یک اپراتور خلاق که همواره بسته ها و طرح هایی متناسب با نیاز مشترکین تعریف می کند، با پیشنهاد بسته های رومینگ مختلف و متنوع تلاش نموده است تا با کاهش هزینه های این بخش، مانند همیشه رضایت خاطر مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی خود را فراهم آورد.

در حال حاضر همراه اول بسته های 200،100،50 و 400 مگ همراه را با بسته های ترکیبی که شامل پیامک، تماس و اینترنت می شوند به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود پیشنهاد می دهد و کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت همراه اول و یا با شماره گیری کد دستوری #631*1* نسبت به خرید بسته های رومینگ بین الملل همراه اول اقدام نمایند. در اینجا به معرفی چند نمونه از این بسته ها می پردازیم:

 

بسته رومینگ در کشور عراق

 

مشترکین حقیقی و حقوقی سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن که قصد سفر به کشور عراق را دارند، می توانند با خرید بسته رومینگ عراق از میزان مصرف دیتا، مکالمه و پیامک خود آگاهی داشته و به راحتی این هزینه ها را مدیریت نمایند.

 

بسته رومینگ عراق همراه اول که برای اپراتورهای Zain Koreket, Asiacell قابل استفاده میباشد، دارای شرایط زیر می باشد:

 

·        بسته خریداری شده پس از پرداخت مبلغ فعال شده و به محض ورود به کشور عراق و اقدام به استفاده از تلفن همراه حجم بسته محاسبه می گردد.

·        محاسبه هزینه ها پس از فعال سازی در ایران ، تا زمان حضور مشترک در ایران با نرخ تعرفه داخلی می باشد.

·        در صورت عدم اتمام بسته، امکان ادامه استفاده از بسته پس از بازگشت به ایران وجود ندارد.

·        بسته رومینگ عراق قابلیت تمدید خودکار نداشته و مشترک باید در صورت پایان یافتن حجم بسته، در صورت تمایل و نیاز، بسته جدید دیگری خریداری نماید. در غیر این صورت هزینه ها با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

 

بسته رومینگ کشورهای گروه ودافون ( Vodafone)

 

مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن که قصد استفاده از خدمات همراه اول را در اپراتور ودافون، یکی از مهمترین اپراتورهای فعال در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلستان، یونان، ترکیه، چک، غنا، رومانی، پرتغال، مالت، ایرلند، آفریقای جنوبی، آلمان، مجارستان و نیوزلند را دارند؛ می توانند از بسته های گروه وودافون بهره مند گردند.

 

این بسته که تنها در این کشورها و فقط برای اپراتور وودافن قابل استفاده میباشد، از شرایط زیر برخوردار است:

 

·        بسته رومینگ وودافون بلافاصله پس از خرید فعال شده و مدت زمان اعتبار بسته از لحظه فعال شدن شروع خواهد شد. ولی حجم بسته به محض ورود به کشورهای مذکور و رومینگ اپراتور ودافون قابل استفاده می باشد.

·        با تغییر کشور، در صورتی که اپراتور رومینگ ( وودافن) تغییر نکند، نیازی به خرید مجدد بسته نیست.

·        در صورت عدم اتمام بسته، پس از بازگشت به ایران امکان ادامه استفاده از بسته وجود نخواهد داشت.

·        بسته رومینگ وودافون به صورت خودکار تمدید نمی گردد و در صورت نیاز، مشترک می تواند مجددا اقدام به خرید بسته نماید.

 

رومینگ در پرواز همراه اول

 

یکی دیگر از خدمات هیجان انگیز همراه اول خدمات رومینگ در پرواز بعضی از خطوط هوایی مانند British Airways, Hong Kong Airlines,Qatar Airways,Singapore Airlines می باشد. با استفاده از این سرویس، برای مشترکین سیم کارت های همراه اول امکان استفاده از سیم کارت در طول پرواز و قبل از رسیدن به مقصد فراهم می باشد.

برای استفاده از این سرویس کافیست مشترکین ابتدا سرویس رومینگ خود را روشن نموده و شبکه On Air را جستجو کنند. البته با توجه به این که امکان برقراری تماس در طول پرواز وجود ندارد، مشترکین می توانند از بقیه خدمات مانند پیام و دیتا استفاده کنند.

پس از بازگشت از سفر؛ مشترکین سیم کارت همراه اول نیازی به غیر فعال سازی رومینگ همراه اول را ندارند. البته مشترکینی که در نقاط مرزی یا شهرهایی که احتمال ایجاد همپوشانی وجود دارد؛ زندگی می کنند، برای جلوگیری از هزینه های اشتباهی؛ باید رومینگ را غیر فعال سازند. برای غیر فعال سازی رومینگ بین الملل همراه اول فقط کافیست کد دستوری #29*10* را شماره گیری و از منوی ظاهر شده عدد مربوط به غیر فعال سازی را وارد نمایید.

 

منبع: وبلاگ رندباز