سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ممنوعیت تیک تاک در ایران

به نظر می رسد سرعت بسیار زیاد پیشرفت دنیای تکنولوژی به زندگی افراد نیز منتقل شده و ما شاهد سپری شدن لحظات زندگی با سرعت فراوان هستیم. سرعتی که مورد توجه طراحان دنیای فناوری قرار گرفته و با طراحی اپ های مختلف به کاربران فرصت حضور فعالانه تری در دنیای مجازی را می دهند.

آنچه که امروزه بسیار بدیهی است، حضور اغلب افراد خصوصا جوانان در شبکه های مختلف اجتماعی مانند اینستاگرام و... می باشد. حضوری که برای بعضی ها جدا از جنبه سرگرمی، جنبه های کاری هم داشته و آنها تلاش می کنند تا با استفاده از تکنیک های مختلف به کسب درآمد بپردازند.

در این بین اپلیکیشن تیک تاک که یک اپ چینی است به کمک کاربران آمده و به آنها اجازه ساخت موزیک ویدئوهای بسیار کوتاه 3 تا 60 ثانیه ای را می دهد. بنابراین افراد می توانند با نصب این اپلیکیشن و ساخت کلیپ های کوتاه و به اشتراک گذاری آنها با کاربران در سراسر جهان، به شهرت، پول و... دست یابند.

تیک تاک در اصل با هدف تشویق هنرمندان و کاربران عادی برای ثبت لحظات خنده دار، خاص، شاد، بیاد ماندنی و حتی وقایع روزانه طراحی شد تا مشترکان بتوانند با نصب این برنامه، ویدئوهای کوتاه و جذاب ساخته و با کاربران سراسر دنیا به اشتراک بگذارند.

این شبکه اجتماعی که از هوش بسیار بالایی در هنگام فیلم گرفتن برخوردار است، با استفاده از استیکرهای خنده دار، فیلترهای مخصوص و موسیقی های گوناگون توانسته کاربران زیادی را به خود جلب کند. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت های مختلف این اپ مانند قرار دادن موسیقی رایگان و ویرایش ویدیوها در هر زمان، ویدئوهای خود را در شبکه های اجتماعی مختلف مثل اسنپ چت و اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

این شبکه اجتماعی فراگیر که در سیستم عامل های اندروید و آی او اس قابل دسترسی می باشد، نخستین بار در سپتامبر 2016 به نام دوئین در کشور چین عرضه شد. تقریبا یک سال بعد، این اپ با نام تیک تاک در سراسر دنیا قابل دسترسی بود.

دسترسی این اپلیکیشن محبوب، از 21 مهر 98 از سوی تیک تاک برای کاربران ایرانی به طور کامل قطع شده و امکان عضویت کاربر ایرانی از آن زمان تا کنون در این اپلیکیشن مقدور نمی باشد. تیک تاک که قادر به شناسایی محل زندگی افراد می باشد، با شناسایی اپراتور ایرانی، آی پی و ... به محض شناسایی اکانت ایرانی، سریعا دسترسی به سرورهای خود را قطع خواهد کرد.

شایعاتی مبنی بر این که کاربران ایرانی با استفاده از اینترنت وای فای ،هات اسپات و یا با کمک فیلتر شکن، توانسته اند در تیک تاک عضو شوند، شنیده می شود! که با توجه به این که برای نصب این برنامه لازم است تا کاربر از ایمیل یا فیسبوک استفاده کند که به محض شناسایی اکانت ایرانی، تیک تاک وارد عمل شده و اکانت مذکور را مسدود می سازد، این موضوع کمی دور از ذهن خواهد بود.

به نظر می رسد تنها راه نصب این برنامه نصب فیلتر شکن و خارج نمودن سیم کارت از دستگاه می باشد که روش عاقلانه ای نخواهد بود.. بنابراین اکیدا توصیه می شود به هیچ وجه به اپلیکیشن های تحت عنوان تیک تاک بدون فیلتر یا تیک تاک مود اعتماد نکرده و نسبت به نصب این نسخه ها اقدام نفرمایید. چرا که احتمال بروز هک و بروز مشکلات امنیتی با نسخه های دستکاری شده بسیار زیاد است.

منبع: وبلاگ رندباز