سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدهای مورد نیاز برای استعلام باقیمانده شارژ در تمامی اپراتورها

سیم کارت های اعتباری از همان زمان بدو ورود به بازار از استقبال فوق العاده کاربران برخوردار گشتند و خیلی ها از همان اول با سیم کارت های اعتباری با دنیای هوشمند جدید آشنا شدند. به همین خاطر بسیاری در آن زمان فکر می کردند که علت اصلی این استقبال تب تند موبایل دار شدن است که با گذشت زمان قطعا سرد خواهد شد.

ولی گذشت زمان ثابت کرد، شاید اقبال اولیه سیم کارت های اعتباری ایرانسل به خاطر قیمت اقتصادی آنها بود ( در آن زمان قیمت سیم کارت های اعتباری به هیچ وجه قابل قیاس با قیمت بسیار بالای سیم کارت دائمی همراه اول نبود) ولی قطعا عوامل دیگری مانند مدیریت مالی آسانتر، بهره مندی از خدمات و ... در روند توسعه و گسترش سیم کارت های اعتباری نقش اساسی داشته است. به طوری که امروزه همه اپراتورها به عرضه سیم کارت های اعتباری روی آورده که نه تنها معتبر بوده بلکه از ارزش ریالی خوبی هم برخوردارند.

به وجود آمدن فضای رقابتی بین اپراتورها عملا به نفع مشترکین شده و در حال حاضر می توان گفت که اپراتورها؛ تقریبا برای سیم کارت های دائمی و اعتباری خود خدمات یکسانی را ارائه می دهند. بنابراین؛ امروزه داشتن سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی تفاوت چندانی با هم نداشته و کاربر می تواند بنا به سلیقه و یا دلایل شخصی یا کاری استفاده از یک نوع از سیم کارت را به دیگری ترجیح دهد .

مهمترین و اصلی ترین تفاوت سیم کارتهای دائمی و اعتباری؛ تامین اعتبار برای سیم کارت های اعتباری می باشد که در ابتدا کمی زمان بر و خسته کننده بود؛ ولی در حال حاضر با وجود تمهیدات خاص و متنوع اپراتورها این بخش هم به آسانی قابل انجام می باشد.

کدهای دستوری موسوم به USSD از همان تمهیدات و ترفندهایی است که معمولا اپراتورها به مشترکان خود معرفی می کنند تا در عرض چند ثانیه و با گرفتن فقط چند عدد و دکمه، کلیه دستورها و تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند. کارهایی از قبیل خرید اینترنت، خرید اعتبار، استعلام باقیمانده شارژ، استعلام مانده مکالمه و هزاران کار دیگر که با کمک این کدهای دستوری در کسری از ثانیه به راحتی و آسانی امکان پذیر است و کاربر را از اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بی نیاز می سازد.

البته خدمات بسیار گسترده اپلیکیشن ها بر هیچ کاربری پوشیده نیست و تقریبا تمامی خدمات اپراتورها از طریق اپلیکیشن هایشان صورت می پذیرد، ولی استفاده از کدهای دستوری USSD برای کارهای معمول و روتین مناسب تر بوده و بیشتر توصیه می شوند. علاوه براین با توجه به استقبال مشترکین از کدهای دستوری، اپراتورها سعی می کنند در راستای رفاه حال مشترکین، تنوع و تعداد خدماتی که با این کدها انجام می پذیرد را روز به روز افزایش داده و همواره در مناسبت ها و اعیاد مختلف، با معرفی طرح های تشویقی مانند شارژ شگفت انگیز ایرانسل و یا شارژ شورانگیز رایتل و ... بیش از پیش همراه مشترکان خود باشند.

با توجه به این که امروزه تعداد کدهای دستوری بسیار زیاد بوده و به خاطر سپردن آنها عملا منطقی و معقول نمی باشد، در ادامه فهرستی از کدهای دستوری پرکاربرد اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل مانند : شارژ سیم کارت و یا استعلام مانده حساب را مشاهده می فرمایید:

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ همراه اول

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ

# رمز*140*

مانده حساب

#11*140*

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ ایرانسل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ معمولی

# رمز*141*

خرید شارژ شگفت انگیز

# رمز*144*

مانده حساب

#1*141*

 

 کدهای دستوری باقیمانده شارژ رایتل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ شورانگیز

# رمز*145*

مانده حساب

#رمز*141*

مانده حساب شارژ شورانگیز

#2*2*2*200*

مانده حساب شارژ عادی

#1*2*2*200*

 

منبع: وبلاگ رندباز