سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس هوشمند بومینو، راهکاری برای استفاده از اینترنت فرزندان


قطعا ابداع اینترنت از بزرگترین و جذابترین اختراعات قرن بیستم است که به سختی می توان جایگزینی برای آن پیدا کرد. ایجاد یک شبکه جهانی مانند اینترنت ریشه در آرزوهای دور و دراز انسانها داشته و بیانگر تلاش بشریت برای تعاملات بدون مرز و مکان می باشد که تاثیرات بسیار عمیق و شگرفی بر کلیه جنبه های زندگی انسانی داشته است.

به دلیل جذابیت های فوق العاده فضای اینترنت،گسترش آن به قدری سریع و عمیق بوده است که شناخت جزء به جزء و کامل این فضا عملا غیر ممکن است. حتی هنوز بسیاری از افراد نتوانسته اند خود را با چنین تغییرات سریع و خارق العاده ای وفق داده و یا با آن همگام شوند.

هرچند که از نظر بسیاری از محققان اینترنت و ابزارهای اینترنتی تاثیر بسیار بدی بر زندگی انسانی داشته و باعث بالا بردن رشد کاذب جوامع شده اند، باید اعتراف کرد که این ابزارهای هوشمند مانند هر وسیله دیگری جنبه های مثبت و منفی زیادی دارند که افراد که توانند به فراخور حال خود از آن بهره مند می گردد. بنابراین لزوم ایجاد آگاهی و فرهنگ سازی در نحوه استفاده از ابزار های اینترنتی مانند گوشی، لپتاپ و تبلت بسیار مهم و ضروری می باشد. در این بین کودکان و نوجوانانی که بنا به دلایل مختلف از خطرات این فضا آگاهی ندارند، نباید در این فضا به تنهایی رها شده و نیازمند اطلاع رسانی و دور اندیشی والدین خواهند بود.

دغدغه والدین هنگام استفاده فرزندان از گوشی های هوشمند و تبلت هایی که خیلی سریع آنها را به ناشناخته ترین و گسترده ترین اطلاعات روز دنیا متصل می کند؛ بسیار زیاد و طبیعی است و تجربه نشان داده راهکارهایی مانند ممنوعیت، نظارت مستقیم و .... معمولا به درستی عمل نکرده و نتیجه عکس خواهد داشت.

به همین خاطر ارگان ها و فعالان این حوزه به مدد والدین آمده تلاش نمودند تا با راه اندازی سرویس های هوشمند مختلف؛ خانواده ها را در این عرصه تنها نگذارند."سرویس هوشمند بومینو" از زیر مجموعه های راهکار خانواده همراه اول از سرویس های جدید اپراتور همراه اول می باشد که با هدف مدیریت والدین بر استفاده فرزندان از اینترنت طراحی شده است.

این سرویس که برای نخستین بار در بیست و دومین نمایشگاه ایران تلکام 2021 از آن رونمایی شده و در آستانه تجاری سازی است بر روی سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن فعال می شود.

سرویس بومینو دارای چهار طرح محتوایی شامل نوبوم، ده بوم،صدبوم و هزار بوم می باشد که به ترتیب برای گروه های سنی 3 تا 7 سال، 7 تا 11 سال، 11 تا 15 سال و بالای 15 سال مناسب بوده و خانواده ها می توانند با توجه به سن فرزند و شیوه تربیتی مورد نظر خود یکی از این سرویس ها را انتخاب کنند.

بنابراین تمامی والدین مشترک اپراتور همراه اول می توانند با انتخاب یک طرح از میان چهار طرح محتوایی بومینو، نسبت به فعال سازی آن اقدام نموده و با نصب مرورگر اختصاصی بومینو با خیال راحت فرزندانشان را در دنیای امن اینترنت مشخص شده رها کنند.

قطعا با توجه به دسترسی آسان و سریع، خطرات فضای اینترنت برای کودکان و نوجوانان بیشتر از دیگران بوده و این ابتکار همراه اول می تواند کمی خیال خانواده ها را در خصوص محتوایی که در اختیار فرزندان قرار می گیرد، آسوده نماید. علاقمندان به سرویس اینترنت خانواده همراه اول، بومینو، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.boomio.ir مراجعه کنند.

نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تلکام 2021) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 8 تا 15 برگزار می گردد که همراه اول در غرفه 38 سالن 9-8 میزبان بازدیدکنندگان می باشد

منبع : وبلاگ رندباز