سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشدار مهم درباره اینترنت رایگان دولت

به گزارش شبکه شرق ، پس از تعرفه افزایش قیمت بسته های اینترنتی به درخواست اپراتور ها وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی حاوی 10 گیگابایت اینترنت داخلی معادل 5 گیگابایت اینترنت بین الملل رایگان هدیه دولت به مردم ، کاربران اینترنتی هر اپراتور (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) را باخبر کرد.حال تعدادی از کلاهبرداران از این فرصت استفاده کرده و با ارسال پیامک جعلی بسته اینترنت رایگان تصمیم به فریب دادن مردم گرفتند و به نوعی قصد سرقت از کابران را دارند.

 

چگونگی کلاهبرداری از مردم

پیرو تیتر اول این مطلب افراد سودجو پس از اطلاع رسانی هدیه دولت به مردم ، با استفاده از ارسال پیامک جعلی توانستند تعدادی از کاربران را فریب بدهند.پیامک جعلی که از سوی کلاهبرداران برای مردم ارسال میشود حاوی یک لینک است که کابران با کلیک بر روی لینک وارد سایت جعلی میشوند ، پس از ورود کاربر، سایت فرمی را نمایش میدهد که از شما اطلاعاتی مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی را میخواهد. اگر شما اطلاعات خود را در سایت وارد کنید تمامی اطلاعاتتان به سرقت میرود و ممکن است دردسر های بسیاری برای شما ایجاد کند. در اصطلاح به این کار حمله فیشینگ میگویند.

 

حمله فیشینگ چیست؟

حمله  فیشینگ نوعی تلاش برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل است که در آن فیشر (فردی که حمله فیشینگ را انجام میدهد) با استفاده از برخی متدها ، اقدام به شبیه سازی یک برنامه ، سایت ، حتی یک سرویس کرده و از طریق این کار اطلاعات کاربر را به سرقت میبرند.

یکی از رایج ترین روش های حمله فیشینگ ارسال پیامک از سوی مهاجم به کاربر است.در این مواقع پیامکی حاوی لینک برای کاربران ارسال میشود که به نظر میرسد این پیامک از طرف شرکت و وب سایت قانونی و معتبر است سپس کاربر را به وبسایت میبرد و از او میخواهد تا اطلاعاتی را وارد کند پس از دریافت ، اطلاعات به سرقت میرود.

 

چگونه فریب فیشر ها را نخوریم؟

ممکن است برای شما هم اتفاق بیوفتد که از طریق ایمیل و یا به صورت پیامک ، متنی با خبر های فوری و حاوی لینک ارسال شود که با کلیک بر روی آن شمارا به سایت ببرد.پیشنهاد ما به شما این است اگر از سایت مطمئن نیستید و یا بهتر است بگوییم اگر فرستنده پیام را نمیشناسید بر روی لینک کلیک نکنید زیرا احتمال دارد به دام فیشر ها بیفتید.

روش دومی که میتوانید حمله فیشینگ را تشخیص بدهید نگه داشتن روی لینک است.با نگه داشتن انگشتتان روی لینک شما وارد سایت نخواهید شد ولیکن قسمتی از صفحه اول سایت همراه با url  به شما نمایش داده خواهد شد اگر در کنار یو آر ال علامت قفل و یا کلمه  https://  مشاهده نکردید به هیچ عنوان وارد سایت نشوید یا از آن سایت هیچگونه برنامه و ایپلیکیشنی دانلود نکنید همچنین اطلاعاتتان را در اختیار سایت نگذارید.

با رعایت کردن این دو روش هیچگونه خطر حمله فیشینگ شمارا تهدید نخواهد کرد.

 

 

منبع : وبلاگ  رندباز