سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم کارت همراه اول بخرم یا ایرانسل؟

بدون شک خرید سیم کارت از آن دسته خرید هایی است که اهمیت زیادی دارد به همین دلیل برای بسیاری از افراد که قصد خرید سیم کارت را دارند سوال پیش می آید که از کدام اپراتور سیم کارت بخرم؟ در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که اپراتور همراه اول و ایرانسل دو اپراتور مطرح و محبوب کشور هستند که دارای کاربران و سیم کارت های بسیاری می باشند . سالانه از سوی هر اپراتور رایج کشور طرح ها و خدمات متنوعی در جهت رفاه حال مشترکین ارائه میشود. میتوان گفت ارائه خدمات متنوع و طرح های تخفیفی یکی از راه های کسب محبوبیت بیشتر می باشد . بنابراین موضوع نمیتوان گفت که کدام اپراتور بهتر است . اما جای نگرانی نیست. ما با ارائه این مطلب به نکاتی درباره این اپراتور ها اشاره کردیم و شما میتوانید با استفاده از مطالب ذکر شده نسبت به نیازتان از سیم کارت به راحتی تصمیم بگیرید .

 

خرید سیم کارت همراه اول

اپراتور همراه اول به عنوان اولین اپراتور رایج کشور در سال 1372 با عرضه سیم کارت دائمی شروع به فعالیت کاری  کرد و در حال حاضر دارای دو نوع سیم کارت (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) می باشد که در ادامه این مطلب به توضیحات بیشتر راجع به سیم کارت همراه اول خواهیم پرداخت .

سیم کارت دائمی همراه اول :

همانطور که در پاراگراف دوم ذکر شد اولین خطوط عرضه شده در کشور از سوی اپراتور همراه اول به صورت دائمی بود . این سیم کارت ها با پیش شماره 0912 بین کاربران عرضه شدند که در حال حاضر به علت قدمت بالا با اعتبار بالایی هم برخوردار هستند . به همین خاطر بسیاری از افراد برای فعالیت کاری خود در هر حوزه ای و سرمایه گذاری به سوی سیم کارت های 0912 همراه اول میروند .

سیم کارت اعتباری همراه اول :

تفاوت هایی بین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول وجود دارد که مهمترین آنها در اعتبار این دو نوع سیم کارت می باشد . ناگفته نماند که قیمت برخی از خطوط دائمی همراه اول نسبت به سیم کارت های اعتباری همراه اول بسیار بالاتر می باشد .

بنا به دلایل ذکر شده برخی از مشترکین اعتباری سیم کارت همراه اول قصد دارند که خطوط اعتباری خود را مسدود کنند و سیم کارت دائمی همراه اول خریداری کنند . اما نیازی به تعویض سیم کارت نیست بلکه این اپراتور روش هایی را برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی با پرداخت حداقل هزینه ارائه داده اند .

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول :  تمامی مشترکین اعتباری همراه می توانند با مراجعه به اپلیکیشن همراه من و ورود به فروشگاه آنلاین همراه اول با هزینه 100.000 تومان سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند .

 

خرید سیم کارت ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال همچنین به عنوان دومین اپراتور ایج کشور با هفده سال فعالیت کاری در حوزه سیم کارت مانند اپراتور همراه اول دارای دو نوع سیم کارت (سیم کارت دائمی ، سیم کارت اعتباری) می باشد که سیم کارت های دائمی ایرانسل به (آی سیم) معروف هستند . این اپراتور ابتدا با عرضه سیم کارت های ارزان به معرفی خود پرداخت و بعدها خطوط دائمی را روانه بازار خرید و فروش سیم کارت کرد . این سیم کارت ها نیز به ترتیب عرضه شدن، اعتبار خاص خود را دارند. یکی از تفاوتهایی که بین سیم کارت های اعتباری همراه اول و ایرانسل وجود دارد اختلاف قیمت در ارسال پیامک می باشد که قیمت ارسال پیامک ایرانسل ده ریال گران تر از سیم کارت همراه اول است .

لازم به ذکر است که اپراتور ایرانسل نیز مانند دیگر اپراتور ها برای مشترکین خود روش هایی را ارائه داده است تا مشترکین ایرانسل بتوانند در کمترین زمان و پرداخت کمترین هزینه سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنند .

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل : برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل دو روش وجود دارد . تمامی مشترکین اعتباری ایرانسل میتوانند به صورت غیر حضوری با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر نمایندگی ایرانسل با هزینه پنجاه هزار تومان سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل کنند .

 

جمع بندی

در طول این مطلب همزمان به نکات اصلی اپراتور همراه اول و اپراتور ایرانسل پرداختیم بنابراین با توجه به تعرفه سیم کارت ها یکی از تفاوت های این دو نوع اپراتور در هزینه ارسال پیامک فارسی است که ایرانسل ده ریال گران تر از همراه اول اعتبار سیم کارت دائمی همراه اول خصوصا خط موبایل 0912 خیلی بیشتر از خطوط دائمی ایرانسل است و تعرفه هزینه مکالمه سیم کارت ایرانسل و همراه اول با هم برابر هستند . از طرف دیگر تعداد دکل‌های همراه اول خیلی بیشتر از ایرانسل است و همراه اول ثابت کرده که در مناطق مختلف از جمله روستاها از میزان آنتن‌دهی بسیار خوبی برخوردار است.البته ممکن است در منطقه‌ای که شما هستید، ایرانسل آنتن دهی بهتری داشته باشد، برای همین پیشنهاد میکنیم حتما قبل از خرید سیم کارت مورد نظرتان از طریق سایت اپراتورها، پوشش شبکه و میزان آنتن‌دهی را در محل مورد نظرتان بررسی کنید .

در نتیجه اگر قصد سرمایه گذاری روی سیم کارت را دارید به سراغ خرید سیم کارت های 0912 همراه اول بروید ولی اگر قصد استفاده از سیم کارت را دارید و میخواهید سیم کارتی خریداری کنید که از لحاظ قیمت و هزینه های سیم کارت مقرون به صرفه باشد به سراغ خطوط ایرانسل بروید .

 

 

منبع :وبلاگ رندباز